Wandelcontacten
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hier vind je iemand in jouw buurt om samen met de honden te wandelen.
 
IndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Zoeken
 
 

Geef resultaten weer als:
 
Rechercher Geavanceerd zoeken
Laatste onderwerpen
» groetjes uit brabant!!
Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Emptyma mei 30, 2011 2:16 am van M

» groesbeek/nijmegen
Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Emptyvr mei 20, 2011 11:57 am van M

» Groetjes uit Venray
Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Emptyzo maa 20, 2011 8:20 am van Brigitte

» Wandelen omgeving Eindhoven/Veldhoven
Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Emptyvr maa 18, 2011 7:59 am van MB

» MB en BJ de witte herder
Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Emptyvr maa 18, 2011 7:55 am van MB

» Samen wandelen..
Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Emptyvr maa 11, 2011 4:41 am van M

» Wandelmaatjes Limburg
Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Emptyvr maa 11, 2011 4:34 am van M

» Wandelen in Utrecht
Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Emptyzo feb 20, 2011 4:34 am van nico

» wandelen in omgeving leiden
Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Emptydo feb 17, 2011 5:16 am van babs & josha

Navigatie
 Portal
 Index
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Forum
Affiliates
gratis forum

 

 Suzanne en haar Belgen stellen zich voor!

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
LongFields




Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Haarlemmermeer

Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Empty
BerichtOnderwerp: Suzanne en haar Belgen stellen zich voor!   Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Emptywo nov 24, 2010 1:14 am

Ik ben Suzanne, en heb 3 Belgische Herders in de variëteit Laekense. De oudste Sjefke is inmiddels 11 jaar oud, de middelste nu ruim 6 1/2 jaar oud, en de jongste is anderhalf.
Ik woon in de Haarlemmermeer (Noord-Holland zuid) en wandel regelmatig daar in de buurt, maar rijdt ook gerust een stuk voor een leuke wandeling.

Mijn oudste Laekense Sjefke is heel sociaal naar andere honden en kan eigenlijk met alle honden prima samen, of het nou reuen of teven zijn, groot of klein.
Nozem is een hond die graag op vreemde honden afstuift als ik haar dat niet belet, maar in een groep honden die ze even aan de lijn heeft leren kennen gaat het over het algemeen prima.
Tapas is de etter van de familie, die wil nog wel eens proberen of ze haar dominantie kan opleggen aan andere honden. Ze is behoorlijk lomp (zal de leeftijd wel zijn hoop ik) en kan soms wat sneppen en snauwen. Tegen pups en kleine hondjes is ze als ze ze even heeft leren kennen aan de lijn over het algemeen heel aardig. Naar grote honden die zelfverzekerd overkomen of erg imponerend zijn (bijvoorbeeld met een hoge staarthouding) kan ze snauwerig zijn.
Als een hond haar op haar nummer zet door even uit te vallen bindt ze meestal gelijk in.

Ik zou het prettig vinden als Tapas wat neutraler gaat worden naar andere honden en ik denk dat het helpt om vaker met haar met andere honden te gaan wandelen, zodat ze leert dat het gewoon leuk is om met andere honden te zijn en te lopen. Daar heb ik tot nu toe misschien wat te weinig aandacht aan besteed.

Dus heb je een hond die tegen een stootje kan en die niet bij de eerste grom of snep ongelukkig wordt, dan wil ik graag een keer wandelen.
Ik kan met alle 3 de honden tegelijk gaan wandelen, maar eventueel ook gewoon met 1.

Mochten er mensen zijn die met een jonge hond en een sociale oudere hond willen lopen, dan neem ik gewoon alleen Sjefke mee. Wink


Met Tapas train ik 2x in de week: 1x G&G en 1x behendigheid. De andere 2 gaan niet meer naar cursus maar met hen wordt naast het wandelen ook gefietst en gestept. Verder gaan ze een aantal keren per jaar mee op vakantie, binnen Nederland (waar Ameland en Drenthe momenteel favoriet zijn) of naar Oostenrijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.laekenseherder.nl
_inge_




Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 23-11-10

Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Suzanne en haar Belgen stellen zich voor!   Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Emptywo nov 24, 2010 1:51 am

Jules wil eigenlijk wel met Tapas wandelen;) Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
joy c




Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 24-11-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Leerbroek

Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Suzanne en haar Belgen stellen zich voor!   Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Emptywo nov 24, 2010 2:32 am

Zie mijn voorsteltopic. Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
moos




Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 23-11-10

Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Suzanne en haar Belgen stellen zich voor!   Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Emptywo nov 24, 2010 6:25 am

Ik zou het wel leuk vinden om te wandelen met jouw dames. Volgens mij wonen we ook vrij dicht bij elkaar in de buurt Wink
Voor Saar zijn 'alles wat op Herders lijkt' die haar niet opjagen altijd wel goed (ik hou Saar dan eerst gewoon aan de lijn hoor). en Vera kan wel wat hebben van jongere teven. Ze corrigeert niet, maar ik denk dat ze gewoon door zal hobbelen alsof ze Tapas niet opmerkt als Tapas zou snauwen. Ze speelt ook graag met honden die wat hardnekkig blijven uitdagen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Suzanne en haar Belgen stellen zich voor!   Suzanne en haar Belgen stellen zich voor! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Suzanne en haar Belgen stellen zich voor!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wij stellen ons ook even voor
» massam stelt zich voor
» Joy C met Snuf en Terry stelt zich voor
» Angelique en haar 9 poolhondjes
» Ook Frenk meldt zich

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Wandelcontacten :: Over jou en je hond(en) :: Voorstellen-
Ga naar: